Kouzlo hypnózy

Chtěl bych vám prozradit tajemství. Je to tajemství neviditelné hypnózy. Jedná se o 7+1 jednoduchých krůčků, které vám umožní praktikovat hypnózu 10 krát snadněji.

 

Tip 1: Magická hypnóza

Jediné co je zapotřebí je osvojit si těchto 7 kroků. Vemte je jeden po druhém a trénujte, trénujte a zase trénujte. Je to velice silný způsob komunikace. A čím více budete mít zkušeností tím pružnější se to stane. Pojďme se zatím podívat jaké kroky to jsou a příště je vezmeme jeden po druhém, aby vaše schopnosti mohly růst rychleji než kdykoli před tím. Pamatujte, cvičení dělá mistra.

1-vztah

2-Potvrzení

3-Pozornost

4-Propojení 1

5-vlastní Práce

6-Propojení 2

7-Přeorientování

To je vztah + 6P

shutterstock_100190123

Tip 2: vztah

V každé úspěšné komunikaci je zapotřebí, aby byl vytvořen dobrý vztah. Každý z nás jistě zažil atmosféru porozumění a bezpečí provázené vzájemným respektem. Je to něco co vám umožní být flexibilnější a přirozenější v komunikaci. A je to něco co je nezbytné pro hypnózu. Jen se na chvilku posaďte a vzpomeňte si na chvíle s někým kdo je vám opravdu blízký. Může to být kamarád, rodič, učitel nebo rádce, milovaná osoba. Někdo ke komu pociťujete úctu a uznání. Je to někdo komu nasloucháte a vážíte si jeho rad. Jen nechte plout myšlenky do vzpomínek dokud nenajdete takovou zkušenost. Protože jakmile ji najdete poznáte to podle pocitu, který máte někde uvnitř. Vzpomeňte si na co nejvíce detailů. A zaposlouchejte se znovu do toho rozhovoru. Přitom si všimněte výrazu a gest, které provázejí váš rozhovor což zesílí ten pocit ještě o něco více. Ponořte se do té magické vzpomínky a po chvíli se zaměřte na pocity, které máte někde tam uvnitř. Nechte je růst zatímco si můžete užívat tyto skvělé chvíle o něco déle. Báječný pocit, že? A zatímco jsou ty pocity přirozeně silnější a silnější můžete si všimnout ve které části těla jsou nejintenzivnější? Nechte je spontánně růst, šířit se do celého těla co nejvíce to jde. Ještě chvilku je nechte samovolně se šířit vaším tělem a zapamatujte si tento okamžik. Stejně tak jako ten báječný pocit souznění. Chtěl bych, abyste ho pevně drželi a kdykoli budete s někým jednat vzpomeňte si na tuto chvíli, na tento moment porozumění. Je to něco co upraví vaši neverbální komunikaci a sladí ji se slovy, které říkáte. Je to základ úspěšné komunikace. Důležitá složka, kterou budete udržovat po celou dobu komunikace. Používejte vztah kdykoli a kdekoli při jakékoli komunikaci a budete překvapeni jak se mění přístup ostatních okolo vás stejně tak jako se učíte stále snadněji, snadněji a rychleji. Vnímání, zrychlené učení. Dopřejte si mnoho báječných chvil zatímco se vaše schopnosti neustále rozrůstají a vy máte stále ten skvělý pocit.

shutterstock_198611429 (1)

Tip 3: potvrzení

Dalším krokem je potvrzení vztahu. Je to něco co vám řekne, že jste na správné cestě a můžete pokračovat dál. Je zapotřebí využít takových okamžiků. Ve chvíli kdy máte ten správný stav, pocit uvnitř vás a nastavili jste ten správný vztah je potřeba ho nějak otestovat. Jak můžete otestovat vztah? Dobrá, je to velice jednoduché. Požádejte je o nějakou maličkost. O jakoukoli maličkost a pamatujte na poděkování, když vám vyhoví. Může to být například žádost, aby vám něco podali, půjčili nebo si nechte něco ukázat. Můžete je i přesunout v prostoru. Požádat je, aby se trochu posunuli, popošli o kousek vedle. Všímejte si reakcí jaké mají. Zda jsou váhající nebo zdrženliví. Ve chvíli kdy vidíte nějaké zaváhání říkají vám tím, že je potřeba ještě pracovat na vztahu a důvěře. A pokud vám nevyjdou vstříc jen to nechte být a pokračujte dál jakoby se nic nestalo. Vraťte se k navázání vztahu a všímejte si věcí, které máte společné. Ať už jsou to názory, myšlenky, nápady nebo cokoli s čím souhlasíte a dejte jim najevo že s nimi souhlasíte, například přikývnutím hlavy. Můžete to vyjádřit i verbálně. A pokud jsou to zrovna myšlenky se kterými nesouhlasíte nedělejte nic. Neprojevujte jakýkoli nesouhlas jen to přejděte jakoby se to nestalo. To je něco co vám pomůže zesílit vztah. Jen mluvte, konverzujte dál a po nějaké chvíli opět otestujte vztah trochu jinak. Buďte kreativní. Hrajte si. Dokud nedostanete signál přijetí. Je to opravdu zábava takhle si hrát.

shutterstock_210025273 (1)

Tip 4: pozornost

V tuto chvíli jsme navázali vztah a dokážeme ho i otestovat a to co bude nyní následovat je upoutání a vedení pozornosti. V klasické hypnóze to může být pohled na jedno místo, na jeden bod. Může to být i oční kontakt, upřený pohled. Využijte cokoli co je možné v daném kontextu. Například zajímavá myšlenka. Používejte slova jako: představ si, vzpomeň si, všimni si atd. A přitom propojujte jednotlivé sekvence za pomocí slov jako: a, jakmile, způsobí, protože atd. Nehledě na to zda-li je to správně na logické úrovni. Jelikož to způsobí, že vaše řeč bude příjemně plynout. Bude to jako celek a budete znít hypnoticky. Mluvte o tom co vidí, slyší nebo cítí okolo sebe. Jsou to vjemy, které jsou okolo nich, a kterých si doposud nebyli vědomi a postupně je přivádějte k vnitřním, interním zkušenostem. Využívejte intonaci hlasu a pauzy. Pokud mluvíte o uvolnění dejte tomu správnou intonaci. „Tak zatímco čtete tyto řádky a přemýšlíte o všech těch věcech můžete si všimnout polohy svého těla což způsobí, že můžete vnímat váhu vašich nohou. Stejně tak si můžete všimnout, která ruka je těžší, právě teď. A jakmile se vaše myšlenky a zrak vrátí na monitor uvědomíte si jak snadné a samozřejmé je dýchání, které je tak uvolněné. A s každým výdechem se můžete uvolnit o něco více zatímco vám běhají oči s písmenka na písmenko. A vy už teď víte, že se vaše mysl učí něco o pozornosti a uvolnění což způsobí ještě hlubší uvolnění stejně tak jako porozumění. Protože uvolnění je tak příjemné, jelikož tělo je postaveno způsobem, že uvolnění přechází do relaxace a relaxace je víc než uvolnění. Jako za letního rána při východu slunce někde u vody kde zpěv ptáků ještě prohloubí pocit uvolnění ve chvílích kdy je vzduch příjemně prosycen vůní moře a………….“. Však si užijte mnoho chvil veselé zábavy s novým porozuměním.

Tip 5: propojení 1

Další co bych s vámi chtěl sdílet je propojení, které má co se týče hypnózy tři menší části. Je to zvuk, hlas a bezpečí. Tyto tři části vám pomohou v úvodních fázích transu stejně tak jako usnadní jeho průběh. Ve chvíli kdy jdou lidé do transu se může stát, že by je mohl vyrušit nějaký zvuk. Například tikot hodin, mobilní telefon, rozhovor někoho jiného nebo třeba auta na ulici což je v tuto chvíli nežádoucí. Pak je dobré zahrnout věci jako například: „jakýkoli zvuk jen prohloubí pocit klidu a relaxace“. Vlastně je využijete, aby vám napomohli ještě před tím než by vám mohli překážet. Také by se mohlo stát v průběhu transu, že se někdo vydá na vlastní pouť a odpojí se od vás. Proto je dobré zahrnout i něco jako například: „a zatímco jdeš stále hlouběji můj hlas tě bude provázet“. Milton Erickson měl při terapiích na tohle velmi pěknou formulaci, která zněla přibližně takto: „a můj hlas tě bude provázet a může se měnit na hlas tvých rodičů, učitelů, kamarádů na zvuk větru a deště“. A v neposlední řadě je to pocit bezpečí. Pokaždé, když vedete někoho do transu je dobré se ujistit, že se cítí v bezpečí. Aby vám nervozita nepřekážela v práci. A lidé budou vědět, že se mohou pohybovat z místa na místo a stále jsou v bezpečí. Samozřejmě, že to zahrnete také do své řeči například v podobě: „zatímco sedíte na židli můžete si všimnout pocitu na zadní straně stehen což znamená, že jste v bezpečí po celou dobu, zatímco…“. Tak to jen připojte ke všemu tomu materiálu, který již znáte. A pamatujte, že cvičení dělá mistra.

Hlohovec u Břeclavi

 

Tip 6: vlastní práce

V tuto chvíli toho znáte již opravdu mnoho. A také bych chtěl, abyste věděli, že hypnóza je opravdu snadná ve své podstatě. Dnes je čas se trochu podívat na práci kterou zahrnete, přidáte ke všemu tomu materiálu. Tohle je místo na načerpání zdrojů, které jsou potřeba. Může to být učení, sebevědomí, klid, nebo například entuziazmus. Ostatně toho byste měli mít dostatek pro práci s hypnózou. Zdrojem může být chování, pocit nebo třeba porozumění a naše podvědomí skrývá všechny zdroje, které potřebujeme pro spokojený a šťastný život. Chtěl bych, abyste si pamatovali a je to opravdu důležité, že ve chvíli kdy přijde překážka tak nehledáte pravdy. To je něco co je nedůležité. To co skutečně hledáte jsou změny, možnosti, zdroje ať už v podobě pocitů, myšlenek nebo činů. Každý z nás má své pravdy, a když se nad tím zamyslíte mnoho nedorozumění vzniká právě tím, že se srazí dvě rozdílné pravdy. Pak to co je vaším cílem je možnost, změna. Obsahem vlastní práce může být zábava, motivace nebo třeba terapie. Pamatujte, pokud chcete změnit chování nejprve změňte emoci. Pokud chcete motivovat například kamaráda, aby šel do posilovny jakou by asi potřeboval emoci? Bude to klid a uvolnění nebo energie a nadšení? Popisujte věci, které sebou nesou tu správnou emoci. A přinášejte věci po malých krůčkách. Vemte si například, že chcete, aby vaše ratolest umyla nádobí. Ve chvíli kdy ji postavíte před plný dřez špinavého nádobí je to opravdu velký úkol pro někoho kdo to nesnáší. Pak by mohlo pomoci rozdělení na menší kroky jako například představa umytí jedné kávové lžičky. To je přeci jen snazší úkol, nemám pravdu? A poté třeba podšálek a následně hrníček. A tak dále. Pamatujte, že každá činnost vyžaduje jistý stav a jisté kroky. Však sami když si představíte, že bych vás vzbudil například v šest ráno. Zatřásl bych s vámi v posteli a řekl vám tak a teď utíkejte co nejrychleji to dokážete. Bylo by to pro vás možné? Co všechno by muselo předcházet na to, abyste to udělaly přirozeně? Možná se trochu protáhnout na posteli, dát si sprchu, snídani, rozehřát svaly, rozcvičit se a potom by snad bylo možné běžet nejvyšší rychlostí, co říkáte? Co by bylo snazší? Přemýšlejte o stavu a malých krocích, které jsou pro ostatní přijatelné. Popřípadě to rozdělte do menších krůčků. Tak hurá na to a pamatujte co všechno již máte – vztah, potvrzení, pozornost, propojení a teď i nějakou práci, změnu. A vy už víte, že cvičení dělá mistra.

Tip 7: propojení 2

A máme tu druhé propojení, které vám pomůže všechno to dát pěkně dohromady. Asi už jste zvědaví o čem to vlastně je. Dopřejte mi chvilku rozdělit to opět na menší části. Protože stejně tak jako první propojení tak i druhé propojení má tři menší části, které vám to pomohou usnadnit. Tak jaké je vlastně tajemství druhého propojení? Dobrá, první část je podpora a usnadnění budoucího transu. Druhá je o sebe-ujištění nebo chcete-li o sebeúctě a třetí je pochvala za dobře vykonanou práci. Pak tedy první část by mohla vypadat, znít asi nějak takhle: „a pokaždé, když budete potřebovat nebo chtít načerpat silné zdroje můžete se opět vrátit na tohle kouzelné místo, do tohohle báječného stavu a přitom vás může překvapit, že je to mnohem snazší, snazší a hlubší než kdykoli před tím …“. Však možností je mnoho. Záleží pouze na vás zda to bude více konverzační nebo spíše jako dárek, překvapení, které jim chcete poskytnout. A také – za prvé: je to pravda a za druhé: to pomáhá tak proč to lidem nedopřát, když je to tak snadné. Druhá část, jak už víte je o sebeúctě. Svět by byl mnohem lepším místem, kdyby o sobě měli lidé lepší mínění tak jim ho dopřejte. A když je to tak, pak by to mohlo být něco jako: „ jste opravdu báječná osoba, přátelská a veselá …..“. A ještě zde máme jedno překvapení v podobě dobré práce. Mnoho lidí může mít pochybnosti o tom zda byli v hypnóze, když si všechno pamatují. Ve chvíli, když jim řeknete jak skvělou práci odvedli tak to na jednu stránku posiluje vaše návrhy a na druhou stránku to pro ně může být ujištěním, že to co se stalo byl opravdu trans. Chvalte je, však chcete, aby bylo podvědomí na vaší straně. Už jste si všimli jak je učení ……. myslím, že je čas na nějaké cvičení, co říkáte? Tak vezměte vše a dejte to dohromady, aby s toho mohlo vzniknout něco opravdu magicky báječného. A pamatujte, že záleží na vás zda to bude více jako formální hypnóza nebo spíše jako příjemný rozhovor.

slider-koupeny-2b

Tip 8: přeorientování

A máme tu závěr. Závěr v podobě přeorientování pozornosti. V klasické hypnóze to může být počítání od jedné do deseti. A v konverzačním stylu to může být návrat k nějakému tématu nebo myšlence, která předcházela bodu tři – pozornosti a vedení pozornosti žádaným směrem. Díky čemuž dáváte prostor pro tak zvanou amnestickou mezeru. Což je fenomén využívající ztráty paměti, aby nebyl narušen účinek vaší práce vědomou myslí a hodnocením. Je to návrat z transu. V tuto chvíli máte vše co potřebujete, abyste si mohly užít opravdu hodně skvělých okamžiků a mohly jste ukázat ostatním jak fascinující je hypnóza. A pamatujte cvičení dělá mistra. Používejte vše od vztahu až po přeorientování a vaše schopnosti budou nezadržitelně růst. Hypnóza je síla dobra a má nevyčerpatelný potenciál však se přijďte přesvědčit na semináře hypnózy, těším se na vás. Společně můžeme poodhalit jemná skrytá tajemství komunikace a hypnózy. Přeji vám báječnou zábavu. Tak ještě jednou: první je postoj a vnitřní stav, který vám napomůže navázat ten správný vztah na podvědomé úrovni. Dále je cíl, nějaká akce propojená s tou správnou emocí, a poté již jen přidáte 6P.