Jak oslovit podvědomí ?

 

Jak je možné zpřístupnit sílu našeho podvědomí? 

Jak obejít vědomou, kritickou, analytickou část našeho myšlení a nechat podvědomí převzít kontrolu?

Jak dosáhnout hlubokých změn v našem životě? 

Hypnoticky, protože hypnoticky můžeme udělat mimořádné změny za velmi krátký čas.

Jakmile se to stane, může jít váš klient do transu a poté co je v transu mu můžete pomoci řešit problémy. Samozřejmě mohou jít lidé do transu zcela spontánně. To jsou chvíle kdy se začtete do zajímavé knížky, když sledujete napínavý film nebo třeba při řízení auta. To je okamžik kdy se to prostě děje, a hypnóza je okamžik kdy se to děje záměrně. Ale jak to udělat? Jak oslovit podvědomí? Věřte nebo ne vy můžete získat přístup k podvědomí jen tím, že mluvíte s lidmi. Můžete jim napomoci vstoupit do transu v průběhu běžného rozhovoru. A jedním z těch způsobů jak jim napomoci je dobrý příběh.

 Dokázali byste odhadnout kolik knih se ročně prodá? Nebo kolik vyjde filmů?

Pravděpodobně více než si myslíte.

A proč je to možné?

Protože všichni máme rádi příběhy. Ať už v podobě dobré knihy nebo napínavého filmu. Příběhy nám dávají možnost okusit zkušenosti jiných lidí. Pomáhají nám dát své problémy do nových souvislostí. Do souvislostí ve kterých je můžeme úspěšně řešit. A tím nejjednodušším způsobem jak vyprávět příběh je anekdota nebo technika Můj kamarád John. Máte pravdu nemusí to být zrovna John. Pro nás to může být kamarád Pavel, Jirka, Tom nebo třeba Iva a Jana. Pokud si dokážete všimnout na posluchači známek transu pak je to důkazem, že prožívají zkušenosti s vámi, což znamená, že budou jen těžko odolávat novým myšlenkám. Využijte bohatého smyslového jazyka o tom co vidí, slyší a cítí což ještě umocní sílu vašeho projevu.

Můžete si připomenout jak rozpoznat trans.

 Samozřejmě, že nebudete moci vyprávět ten samý příběh znovu a znovu. Místo toho jej můžete rozdělit do jiných forem vyprávění, kterým se říká hypnotická přednáška. Ty mohou být ve formě přímé nebo nepřímé.

Přímá forma je vyprávění příběhu o postavě z historie nebo literatury. Je to příběh, který přirozeně obsahuje téma transu (téma transu může být například ponaučení, odpuštění, spása, dospívání nebo třeba o lásce) . Jako příběh o Messmerovi nebo o Ericksonovi. Mohou to být příběhy o Šeherezádě a tisíce a jedné noci.

Zatímco nepřímá forma je příběh o něčem co jste četli nebo viděli v televizi. Vzhledem k tomu, že to není váš příběh, ale někoho jiného tak vás to zbavuje zodpovědnosti. To je obzvláště užitečné pokud je vaše publikum příliš skeptické k myšlence kterou prezentujete.

Dalším přístupem jak oslovit podvědomí může být dobrý příklad. To je to co dělali umělci v dávných dobách. Pro ostatní to mohlo vypadat jako když si náhodně vybrali někoho z publika. Ve skutečnosti to byl člověk, který byl zaplacen a jeho úkolem bylo předvést perfektní demonstraci. Což posílilo důvěru ve schopnosti hypnotizéra. Poté bylo snazší hypnotizovat ostatní.

No, ale dělat to samé v dnešní době by mohlo být dost nepraktické a drahé. Tak proč místo toho nepoužít tu nejlepší osobu, kterou máte k dispozici.

A tou jste právě vy. No, není to báječný?

A jak to udělat?

Jednoduše popisujte jaké to je, když vcházíte do transu. Jen s tím, že do procesu zahrnete věci, které může prožívat i druhá osoba právě v ten okamžik. Můžete mluvit o uvolnění. O tom jak se zpomaluje dýchání a postupně se prohlubuje. Jak se uvolňuje každý sval v těle, postupně tím vlastním tempem. I když ve skutečnosti popisujete vlastní zkušenost v přítomném okamžiku. A pokud vám posluchač věnuje pozornost a není z kamene pak vás bude následovat. Bude vtažen do indukce, dokonce aniž by si to uvědomil.

V tuto chvíli máte nějaké možnosti jak se dostat k podvědomí. Samozřejmě, že to nejsou všechny způsoby. Ale to co je opravdu super je, že to můžete udělat jenom tím, že mluvíte. Jen tím, že udržujete to co se zdá být běžným rozhovorem. Síla těchto přístupů spočívá v tom, že vytvářejí disociaci mezi vědomou a podvědomou myslí. Dává vám to možnost mluvit přímo s podvědomým. 

 

 

 Přihláška na kurz | Termíny a ceny