Auto-hypnóza

 

Říká se, že nelze zhypnotizovat každého. Důvodů k tomu může být mnoho. Od nedůvěry v hypnotizéra, schopnost soustředit se až po rozmar v danou chvíli. Naproti tomu jsou i jisté techniky a postupy jak zhypnotizovat sám sebe.

Už jste někdy slyšeli o auto-hypnóze? Všichni jsme schopni zhypnotizovat sami sebe. Je to opravdu dobrý nástroj pro relaxaci, řešení problémů a celkový osobní rozvoj. U auto-hypnózy jste hypnotizérem vy.

V tuto chvíli odložte auto-hypnotické nahrávky, audiokazety a pojďme se podívat na to jak provést sám sebe auto-hypnózou.

Jsou zde i jisté otázky a pravidla:

 Jak často a jak dlouho bych měl praktikovat auto-hypnózu?

  • obecné pravidlo je 5 – 10 minut na jedno sezení. Samozřejmě pokud chcete mít 15 minutové sezení pak je volba zcela na vás. Jen si zapamatujte, že delší sezení není zárukou lepších výsledků. Vy chcete mít 2 až 3 sezení za den, víc ne. Pokud budete mít hodinové sezení 5 x denně a tím strávíte většinu svého dne v hypnóze pak už auto-hypnóza není tím praktickým nástrojem. Nemám pravdu? Však cílem je zlepšit nějakou část vašeho života nikoli strávit život v hypnóze.

Kdy praktikovat auto-hypnózu?

  • nejlepším časem na praktikování auto-hypnózy je ráno po probuzení a večer před spaním. Protože ráno ještě asi půl hodiny po probuzení je stav mysli někde mezi snem a bdělostí. Což napomáhá v procesu. Je to taková královská cesta k vašemu podvědomí. Zatímco, když praktikujete auto-hypnózu před spaním je výhodou právě to, že po sezení můžete usnout. A tím největším benefitem je, že vaše kritická mysl nemá čas na to, aby znehodnotila vaši práci, protože spíte. Spánek je také dokonalý čas na integrování nové zkušenosti.

Najděte si svůj vlastní čas

  • někomu více vyhovuje čas po obědě, někomu jinému zase čas kdy se vrátí domů z práce. Což vám může napomoci v přeorientování se z pracovních povinností. Experimentujte a najděte si svůj vlastní rituál. Samozřejmě, že budou i chvíle pro rychlou pomoc. Například před důležitou zkouškou nebo obchodním jednáním. To je čas kdy můžete využít auto-hypnózy na rychlé načerpání zdrojů.

Plná pozornost

  • potřebujete mít plnou pozornost vašeho výsledku. Pozornost je jako zahradnické náčiní. Je to něco co má vytvořit prostor v zemi pro zasazení semena. Jestli nemáte plnou pozornost pak riskujete, že je díra moc malá a semeno tak nemůže dobře růst. Pak pozornost je ten klíč.

Užívejte si

  • pokud máte sezení za sebou a vystoupili jste z auto-hypnózy zastavte hodnocení vaší práce. Jen pokračujte ve vašem životě. Pohněte sebou, fungujte, hrajte si, zavolejte přátelům, prostě se bavte.

21 denní cyklus

  • měli byste udržovat stejný proces po 21 dní v řadě. Protože potom uvidíte výsledky a dokonce i když nebudou 100% tak přinejmenším budete vědět: “ jdu správnou cestou, jen potřebuji pokračovat„. 

 

Samozřejmě, že můžete najít více podrobností a detailů co se týče auto-hypnózy a různých přístupů, ale pojďme se podívat na základní model postupu auto-hypnózy.

Příprava:

  • najděte si klidné místo. Můžete ležet nebo raději sedět. To záleží na vás.
  •  ještě před tím než začnete se samotným procesem budou dvě věci, které chcete nastavit. Je to délka procesu a nějaký druh bezpečí nebo „havarijního stavu“.
  1. Stanovte si čas. Způsob jak to udělat je velice jednoduchý. Řekněme, že je 7:00 h ráno a vy jste se právě vzbudili a vy víte, že jste si stanovili 5 minut na auto-hypnózu. Jen si řeknete: „chci udělat 5 minutovou auto-hypnózu a po 5 minutách mě mé podvědomí samovolně vyvede ven.“ To je vše. 
  2. Jak nastavit svůj vnitřní čas? Zpočátku se může stávat, že vaše sezení bude o něco delší nebo o něco kratší než jste plánovali. Nezáleží na tom zda je o něco delší nebo kratší. A já mám pro vás jednoduché řešení jak nastavit právě ten čas jaký chcete. Jakmile vyjdete z procesu podívejte se na hodiny a všimněte si jak dlouho jste byli v procesu. Pokud to bylo 7 minut místo 5 minut, jen si toho všimněte. Není zde nic jiného co byste měli udělat z hlediska opravy. Vaše podvědomá mysl to upraví automaticky. Jediná věc kterou musíte udělat před začátkem procesu je: říci si „chci udělat 5 minutovou auto-hypnózu a po 5 minutách mě mé podvědomí samovolně vyvede ven.“ A postupem času si všimnete jak se proces upravil. Za týden nebo dva bude proces přesně tak dlouhý jak jste si nastavili což je další ohromný důkaz, další přesvědčení toho, že vám podvědomí naslouchá a jde stejnou cestou.
  3. Bezpečí. Jedná se o bezpečnostní sdělení, které je součástí přípravy. Může to být něco jako: “ pokud v jakékoli chvíli během mé auto-hypnózy nastane okamžik naléhavé situace. Pokud by někdo potřeboval moji pomoc nebo by situace vyžadovala moji pozornost okamžitě se navrátím do bdělého stavu plný energie a připravený řešit jakoukoli situaci„. Je to velice jednoduchá věc a nejspíše ji nikdy nebudete potřebovat, ale je dobré pamatovat i na tyto věci.

Auto-hypnóza

1. krok: vyčistěte svojí mysl

 Jedná se o velice jednoduchý krok. Jakmile si najdete pohodlnou pozici, párkrát se zhluboka nadechněte což vám napomůže se uvolnit. Zavřete oči a soustřeďte veškerou vaši pozornost na nějaké místo na vašem těle. Může to být třeba ruka, a ujistěte se, že si dokážete všimnout i té nejjemnější změny v pocitech ve vaši ruce.

2. krok: propojení – relaxace

 Krok propojení spočívá v tom, že říkáte své ruce: “ ruka je uvolněnější“ nebo „ruka je těžší“. Pokaždé když to vyslovíte tak chvilku pozorujte změny, které se v ruce začínají odehrávat. Pamatujte si rozhodující věc: to není na vaší vědomé mysli, aby udělala nějaké změny. Vaše vědomí je tady od toho, aby událo směr a potom už jen kontroluje zda vaše podvědomí jde tím směrem. Jde o to, že vědomí říká: „tohle je to, co já chci“ a podvědomí na to „ano šéfe!“ a udělá to. V tuto chvíli začínáte komunikovat se svým podvědomím.

3. krok: pozitivní návrhy – afirmace

 Nyní přichází čas na nějakou práci. Asi znáte afirmace jako například: „každý den se ve všech směrech cítím lépe a lépe.“ Slyšeli jste už někdy takové výroky, že ano? Pojďme se trochu podívat na kroky jak vytvořit ty správné afirmace.

  • především se jedná o jednoduchý výrok záměru nebo faktu, který chcete ve svém životě. Však přece nikdo nechce mít 15 stránek psaného textu, popisu každého odstínu možnosti které chce. Proč? Protože by bylo opravdu složité si to všechno zapamatovat. Díky tomu by bylo zapotřebí zapojit více vědomé pozornosti v procesu a to je něco čemu se chceme vyhnout. Je důležité udržet vše tak jednoduché, že si to dokážete vybavit bez jakéhokoli úsilí.
  • buďte pozitivní. Pozitivní z hlediska pozitivního myšlení – „jsem šťastný, jsem vítěz ….“ Jsou to výroky o dobrých věcech, o věcech které chcete. Pamatujte na pozitivní formulaci bez záporů.
  • další věc na kterou byste měli pamatovat ve formulaci svých výroků je čas. Tyto věci už „jsou“ nebo „se stávají“. Vaše formulace by neměly znít jako zbožné přání typu: „jednoho dne budu šťastný“ nebo „jednou budu bohatý“. Jde o to, že vy už jste na cestě za vašim cílem. A pokud jste na cestě pak už jste v procesu získávání popřípadě už nějaké zdroje máte. Takže vše co chcete vyjádřit jde podle vašeho plánu, ok: „přitahuji peníze, každým dnem jsem zdravější, silnější, šťastnější…..“

4. krok: návrat

 Návrat je opět jednoduchý krok. Jakmile budete mít práci hotovou a budete mít pocit, že uběhlo právě tolik času co jste si stanovili jen napočítejte od 5 k 1. Otevřete oči, trochu se protáhněte a pokračujte ve vašem dni.

 

 Nyní máte k dispozici jednoduché kroky auto-hypnózy. Samozřejmě, že je více věcí, které můžete udělat s tímto nástrojem a v tuto chvíli nemáme dostatek prostoru na všechna tajemství. Poslední pravidlo je pravidlo flexibility. Zkoumejte, experimentujte, hledejte svůj vlastní přístup což vám ještě zvýší účinek vaší práce. A pokud chcete proniknout do všech tajů auto-hypnózy, přihlašte se na seminář kde se dozvíte veškerá tajemství procesu auto-hypnózy.